Tate Britan and a walk in the city


I tisdags var jag till Tate Britan med LSI. Skolan har ett social program så varje dag ordnar de med en aktivitet så att eleverna på skolan ska lära känna varandra och få se London. I tisdags gick de till Tate Britain som är ett museum med en jädrans massa tavlor. De flesta tavlor jag såg var sådana dära riktigt väl gjorda med människor på, inte som tavlan på bilden nedan. Jag träffade en tjej från Saudiarabien under besöker, Déema (hon stavar förmodligen inte så men ändå) som jag gick runt på museet med. Hon var en sån där lätt människa som pratar om allt med alla så henne gillade jag skarpt, vi hade riktigt roligt.




När vi kände att vi var nöjda på Tate Britan tog vi en tripp på stan tillsammans med hennes roomie och en från hennes klass. Båda två kom från turkiet. (Det är turkar och italerna överallt i London bara så ni vet liksom). Vi gick och kollade på House of Parlament och Big Ben.

Richard Lejonhjärta.

Dèema är tjejen till vänster och tjejen till höger går i hennes klass. Jag kommer inte ihåg henne namn men hon var jätte söt och ville bli fotografead tillsammans med varenda stenbit i hela London. Det tog riktigt lång tid att komma till the House of Parlament. (Déema var över ett huvud kortare än mig så jag fick känna mig lång ;).)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0