Dog in the garden

Ännu en ny dag i London. Den är helt sjukt vad dagarna går fort när man är här. Imorgon är det en vecka sen jag kom hit och jag har fortfarande inte träffat alla jag bor med. Vissa av dem verkar vara rädda för folk, de gör allt inne på sina rum. Det är en rödhårig tjej som jag ser varje dag när jag äter: hon kommer in i köket, säger hej, tar en tallrik och springer iväg sen. Det är lite trist faktiskt men jag ska ju bo här ett tag så om jag har tur kanske jag får veta hennes namn innan december.

Igår när jag var nere i tunnelbanan gick det ett svenskt par bakom mig och pratade. På något vis råkade vi gå in i varandra så de säger "sorry, sorry" till mig, och jag "förlåt" till dem. De blev mäkta chockade. Haha, det var en störd känsla att de trodde att jag var britt. En annan störd grej som hände häromdagen när jag var och handlade var att kassören kallade mig "ma'am". Miss hade väl känt mer passande kan man tycka. Ålderstecknen gör sig tidigt påminda...

Nu ska jag göra mig klar för att gå ut och handlar lite kläder och sånt. Jag ska göra ett återköp på jackan jag köpte igår, jag kom på att jag inte gillar den, och bege mig till något second-hand affär och leta efter en väska och kanske ett par skor. Ett paraply måste jag också köpa. Mitt blåste söndet på vägen till skolan igår, under tiden det spöregnade. Alla soldyrkare där hemma: ni skulle älska London. Det är i genomsnitt två dagar med blå himmel och sol per vecka. Men andra ord; man kan inte gå ut utan att ta med sig ett paraply. Sen borde jag försöka hitta min mobiltelefon.

Senare idag ska jag ge er en lektion i hur man använder brittiska tamponger nu när jag äntligen har listat ut kenpet.

Under tiden jag skrev detta märkte jag att det var en hund i trädgården. En jättesöt liten valp. Åh, vad jag började sakna mina hundar nu. Men denna hund kommer tydligen på regelbundna besök så jag får iallfall lite hund-kontakt. Den hund-kontakten jag fick i djuraffären var verkligen inge vidare. Det var små valpar och kattungar instängda i små glaslådor. Det är fan barbariskt!


Valpen. Gissa om det är omöjligt att inte leka med den?

Baksidan av mitt hus. Det är mycket finare på insidan är utsidan.

Trädgården.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Söta valpen!

Är det skillnad på svenska och engelska tamponger menar du?

2010-08-28 @ 13:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0