<3













och fast jag vet sen cirka fyra månader tillbaks att du är död och inte kommer ta så mycket som ett andetag till kan jag inte låta bli att titta efter dig när jag kommer innan för dörren, jag kommer på mig själv med att förvänta mig höra dina klor slå mot parkettgolvet när jag kommer nerför trappen, kan inte låta bli att undra "vart är Bonnie?" fast jag vet att du är borta. Du är död och inte förrens nu förstår jag det helt. Jag kommer aldrig mer klia på ditt förvuxna huvud, aldrig mer att få ett "high five" av dig när jag ska ge dig godis, kommer aldrig med behöva förundras över hur du timme efter timme orkar spriga runt i gassande sol för att jaga insekter och skuggan av fåglar som passerar ovan. Du kommer aldrig mer att sätta dig i baljan under rönnen bredvid grillstugan där du alltid svalkade av dig när du blev för varm av dina olönta jakter. Ditt gälla störsamma skall kommer aldrig med skära i mina öron och du kommer aldrig inte hoppa upp i mitt knä, lägga dig på min mage när jag kollar på TV eller vara störsam på Algot när han och jag försöker mysa. Aldrig mer kommer du komma och tigga hallon av mig när jag plockat av hallonbusken. Du kommer aldrig mer göra någonting. Du kan aldrig mera göra någonting. Det är omöjligt. Du är aska och ligger i en urna i källartrappen. Ingen hund kunde förtjäna livet mer än dig. Ingen annan hund njöt så av att vara levande. Ingen annan hund kommer någonsin att vara så fin, så störd, så rolig, så älskvärd. Du gav mig verkligen allt och jag var inte ens där när du dog på det värsta tänkbara sätt. Dina sista timmar i livet tillbringade du blind, lutandes mot föremål för att finna vägen fram. Du måste ha vart så rädd, så olycklig, haft så ont. Det är så jävla svårt utan dig, det känns som att ha förlorat en bästa vän, du har lämnat efter dig ett stort jävla hål och jag vet inte hur jag ska fylla det för ingen annan hund är som du. Jag kommer sakna dig tills den dagen jag dör.

Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0