Olika Typer Av Människor

Jag slutar aldrig att förundras över människans mångsidighet. Det är så otroligt lätt att dra alla under en och samma kam, att döma alla efter en enda människas misstag. Men det finns så många sorters människor och jag tror att det är vikigt att komma ihåg det, att inte döma någon efter en annans beteende. Vissa människor får oss att skratta, andra gråta, med andra kan vi ha djupa ingående diskussioner och med andra bara ytliga om vädret och skolmaten. Somliga människor inspirerar oss, får oss att vilja bli bättre människor, får oss att kämpa sen finns det människor som trycker ner oss, som gör oss till ingenting, underminerar en, drar i de sköraste av trådar. Jag känner att jag har växt som människa under min vistelse här, jag känner att jag har fått mer respekt för olika människor och lärt mig att uppskatta de fina sidorna hos individer istället för att döma dem efter de dåliga. Jag har också lärt mig att vända ryggen åt människor som jag inte vill ha något med att göra, inte på ett ignorant elakt sätt, mer på ett känslomässigt vis. Visst, det finns undantag men på det hela vet jag att jag har blivit en lite bättre människor, lite mer tolerant, lite mer självrespekterande. Det kanske inte märks, men jag känner det åtminstonde.

Varför helt plötsigt detta djupa inlägg? Jo, jag kom att tänka på killen i kassan på Tesco igår. Gårdagen var fruktansvärd, jag hade problem med trafiken så jag hann inte träffa Siri och Co, blev omkullknuffad, påsprungen, åkte fel när jag skulle hem, fick ett inte allt för uppmuntrande samtal om min farmors hälsa. När jag skulle betala maten kom en kille och gick före och då brast det. Jag var mikrosekunder från att gråta då killen i kassa frågar om jag mår bra och börjar hjälpa mig att plocka i maten trots att man inte gör det inne på den affären. Såna små jester är det bästa som finns dagar som denna.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Snäll kille!



Jag längtar så efter att få träffa dig igen alltså, dig och dina nya värderingar!

2010-12-05 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0