Balaton

Efter Budapest bar det av till Balaton María Fürde (?) i fyra dagar som är beläget vid Balaton(sjön). Det var en typsik turistort: massa turister, klamydia-poler, intensiv värme men det var fint ändå. Sjö-temperaturen var obetydligt svalare än lufttemperaturen: den låg runt 30 grader ungefär. Jag längtade efter en kall svensk sjö att svalka mig i. Haha.

Hotelle var skitskabbigt, det var inte ens städat tills vi kom, lakanena var fläckiga och inomhus temperaturen var näsan varmare än utomhustemperaturen och det fanns ingen AC. Men trots detta så hade jag skit kul nästan hela tiden.

En kväll var jag och Li och Kevin, två stycka från media-ettan, ute och åt pizza. För en pizza och ett vinglas betalade jag ca 35 kr. Det är skrattretande, vinglaset kostade 4 kr i svenska. Senare drack jag piña colada (äntligen!), ett glas kostade 40 kr. Det är sjukt om jag jämför med här i Sverige. I Hagfors kan man inte ens få en piña colada...

(Jag skulle ladda upp andra bilder är "landskapsbilder" om jag visste att det var okej för de på bilderna)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0