scientologerna

Förra fredagen (eller var det fredagen innan?) var jag som säkert de flesta som läser min blogg säkert redan vet till Scientolog-centret som ligger alldeles runt hörnet från skolan. Jag fick först göra ett personlighets-test med ca 200 frågor och sedan ett IQ test. Jag måste tillägga att detta var gratis, jag skulle aldrig ha betalat för att göra det!
Efter testet fick jag sitta mig i en soffa och vänta medan en tjej sammanställde mitt resultat. Jag var egentligen inte så intresserad av själva personlighets-testet, det var IQ-testet som lockade. Tjejen som jag inte minns namnet på hämtade mig och visade mig sedan en graf över mitt resultat och svaret var inte helt oväntat kanske. I korta drag så visade grafen att jag har dålig självkänsla, ojämnt humör, saknade förmögan att uppskatta mig själv, att det finns någon person i min närhet som gör mig olycklig, jobb/skola var i topp och relationsdelen sa att jag har svårt att fördjupa kontaken med människor. Så vet ni vad? Jag köpte boken och dvd:n, så här kan jag ju inte ha det! Hehe... Nej det gjorde jag inte men jag ska inte förneka att jag kände mig lite utvald på ett vis, att de engagerade sig så mycket och i pekade ut så många av mina personlighetsdrag etc. Men jag vet ju också att det är så de jobbar, att det är så de tjänar pengar, säger en grej som hundratals människor kan identifiera sig med, men efter detta kan jag verkligen förstå hur människor kan trillar dit. Om jag var ensam och inte visste vart jag skulle vända mig med all min olycka och aldrig hört talats om baksidan med scientologin skulle jag säkert ha trillat dit. De vet verkligen vad de håller på med. Och mitt IQ-test då, jag fick aldrig reda på svaret. Jag tänkter vara lite självgod och gissa på att mitt resultat inte var anmärkningsvärt dåligt så de kunde inte använda det till sin fördel så de valde helt enkelt att strunta i det. Det var lika dant med jobb/skola-delen, de pratade inte någonting om den heller, förmodligen för att den låg i topp och då får de inga böcker, DVD:er och kurser sålda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0