start spred the news I'm leaving today!

Japp så är det, jag flyttar snart ifrån Chandos Road 43, Willesden Green. Men inte idag dock, imorgon. Jag trodde att det skulle kännas vemodigt att packa ihop men det känns bara skönt att veta att snart är jag på väg härifrån. Från den sekunden Hanna klev ut ur dörren slutade det att kännass om ett hem. Innan hon kom bodde Amanda och Leandro här och de lämnade stället samma dag som Hanna kom. There's nothing left for me here! Så imorgon efter klockan tolv stänger jag dörrarna till Chandos Road 43 bakom mig för gott och beger mig till sydligare breddgrader: Exmoor Road 6 i Ladbroke Grove.

Gårdagens morgon var verkligen en hemsk dag! Det börjar med att jag vaknar bakfull (men jag vaknade iallfall) och lämnar huset ungefär samma tid som jag alltid brukar. Jag går till stationen och såklart slumrar jag till och missar min station i Finchley Road och måste åka tillbaka en station och tar så klart ett tåg som har ändhållsplats vid Baker Street som jag vanligtvis bara åker igenom. Jag måste alltså leta redo på den andra plattformen och den skylten sitter helt dold så jag irrar omkring, går vilse och hittar inte min station förräns 20 minuter senare. När jag tillslut hittar plattformen är tåget försenat och jag måste vänta där i 20 minuter till. Jag kommer iallfall fråm till skolan 40 minuter för sent och finner ett tomt klassrum med en väldigt förvirrad Daniela som också var sen. Våran klass hade gått till ett café men inte lämnat ett meddelande så vi var strandsatta på LSI.

Efter skolan sa jag hej då till Daniela som gjorde sin sista dag, vilket var otroligt jobbigt. Hon kom hit samtidigt som mig så jag har känt henne sen min första dag här. Hon var så otroligt fin, hon sa: "I've told you this many times and I'll do it again: you're a great person and never change who you are. Never!". Det var ett tårögt ögonblick!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0