Ibland känns det meningslöst att ens gå upp

Idag är jag redigt förbannad, lite grann så jag nästan fundegrar på att dissa mina och Algots planer och gå ut på stan själv så att han slipper mig. Oäääoouuuu. Det finns så mycket ideoti, jag skulle säkert kunna göra en tusen meter lång lista på allt som stör mig.
  • Hon på den där bloggen som tycker att Filip och Fredrik säljer ut sig. Är inte det deras jobb?
  • Könsroller. Varje dag ser jag en grupp dagis- eller skolbarn, och hur är de klädda? Jo, killarna i blått och tjejerna i rosa. Här ger vi inte barnen en chans att själva bestämma hur eller vem de vill vara.
  • Köttdiskussioner. Jag önskar restena av världen kunde sluta med att inte utan eftertanke och ett uns omtanke vräka i sig kött men inte gå stenhårt på veggo-maten heller. Naturbeteskött behövs men allt annat kött kan ta sig i röven eftersom det är en större miljöbov än transportsektorn. Eller ja, en miljöbov över huvud taget.
  • Människor som "kohandlar" med miljön. "Jag köpte faktiskt ekologiska trosor på hm för fem år sen och dricker inte mineralvatten längre och därför skiter jag i att åka kollektivt fast jag inte bor långt ute på wischan och käkar kött minst tre gånger om dagen." Whaaaat? Jo men visst, jorden är säkert så fint konstruerad att dina växthusgasutsläpp hamnar i en liten låda som sen skickas till månen bara för att du har varit sååååå duktigt.
  • Människor som vänder ex. sina vänners svaga sidor mot dem eller till och med gör det för att framhäva sig själva. Det borde finnas ett Guantanamo Bay bara för dem.
  • Mc Donalds, Coca Cola, Disney. Det finns två sorters makt, mjuk makt och hård makt. Hård makt är vapen och dylikt, mjuk makt kan man säga är när man påverkar, ex på ett kulturellt plan. Genom att köpa dessa produkter bidrar man till den amerikanska imperialismen, ändå gör människor det. Det finns substitut för alla dessa (okej, inte Disney kanske) men det ska tydligen inte vara "lika bra". Men visst, att ett land som befolkas av rasister, homofober, extremt kristna, klimatförnekare, vapenpropagerare mm. har en sån stor influens på vår kultur är helt okej. Varför bry sig om det när man kan bry sig om andra saker..
  • Päls. Behöver jag säga mer eller? Om man är beredd att slita skinnet av ett levande djur för att sedan använda det som kläder vill jag inte ens veta hur den personen skulle uppfostra sina barn.
  • Att vi bara har en diskho. De flesta har två, vi har en. Det är beyond jobbigt för då måste disken stå på bänken där ett diskställe annars skulle få plats. Vi måste alltså torka disken allt efter vi diskar den.
  • Allt annat med den här jävla lägenheten.
  • Att jag förmodligen måste köpa en bil till hösten. Och jo, det är hemskt. För det första,, om man inte har en bil tvingas man klara sig utan den och kan därmed leva mer klimatsmart men om man har en blir man bekväm och tänker inte lika konstruktivt. För det andra, kolla in bensinpriserna.  JAG VILL INTE HA EN BIL.
  • Mina ryggproblem återvänder fast jag tränar. Sa inte den där kiropraktorn att det var lösningen på mina problem? I think so!
  • Pengar i allmänhet. En värld utan pengar vore fan underbart. Pengar begränsar människor, får människor att utnyttja andra (på alla dess plan), kan ibland också orsaka storhetsvansinne och är huvudorsaken till att alla aldrig kommer gå all in i klimatfrågan.
  • Jag ska ha mens och därmes blomstrar alla finnar. Jag är bara för sexig.
  • Kvinnligt förtryck över huvud taget. Jag läste häromdagen om marxism och där var det en marxist feminist som sa att kvinnan var "the last colony". Vi används som billig arbetskraft och slav i hemmet. WORD!

Kommentarer
Postat av: Rawsie

Vad fan ska du ha bil till? Ska du inte läsa och bo i stad?

2011-04-09 @ 13:54:42
Postat av: Sophia

Haha, tack att du sa allt det där, så slapp jag :) Bra skrivet!

2011-04-10 @ 20:57:19
URL: http://burlezque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0