gör ett intryck; le!

Det är ett tag sen jag updaterade här nu bortsett från muffinsinlägget. Det har inte hänt så väldans mycket förutom att Algot fyllde på åt lördagen. Jag bakade koppkakor, tog med han på bio (vi såg Gränsen, se den!), bjöd på pizza och i present fick han ett förkläde med hjärtan. Kanske en mycket tråkig present men han ville ha ett förkläde och min inspiration tröt men han verkade ytterst nöjd med dagen så jag tycker det väger upp det lite.

Förra fredagen avslutades den första delkursen och jag är godkänd på den, 75 procent to go! Denna veckan började alltså en ny delkurs som vi mot allas förtret ska ha salstentamen på. Jag har alltid varit ett stort fan av uppsater och liknande skrivuppgifter och insåg vid introduktionen av delkursen att jag alltid kommer vara det. Delkursen är alltså fem veckor lång, innehåller 10 föreläsningar, 3 seminarium varav 2 är obligatoriska och så klart är det jag kommer missa på fredag obligatoriskt så det blir kompletering på den, och 48 kapitel som ska läsas och läras in och ett kapitel kan variera mellan 20-60 sidor. Jag känner mig redan utbränd och kommer förmodligen vara mycket frånvarande efter helgen nu. Jag är så glad att jag faktiskt gillar att plugga.

Som jag redan berättat för typ hälften av mina läsare har jag drabbats av en mysisk sjukdom. Malin trodde på graviditet, Hanna på boleria och Algot på att jag har fått ett virus/bakteria på balansorgantet. Det ligger till som så att jag helt plötsligt blir extremt snurrig och håller nästan på att ramla omkull om jag inte sitter ner och när jag var på spinning höll jag på att ramla av cykeln flera gånger på grund av detta. Utöver det har jag gått omkring i ett dvalliknande tillstånde den senaste veckan. Men idag fick jag äntligen ont i halsen! Så förhoppningsvis blir jag sjuk på riktigt nu så jag slipper detta. Kanske inte så jätterolig information att ta del av men som sagt; min blogg mina regler. Och som född hypokondriker är det viktigt att jag får prata om sånt här.

Nu över till nåt lite roligare: imorn blir det massinvasion här på Thomsonsväg 34B. Algots bror och Mathias Brodin kommer nämligen hit och på fredan trillar även Offer, Simon, Daniel och Christian in. Med andra ord så kommer varenda nanometer av lägenheter vara upptagen. Jag flyr då till Stockholm för att träffa mina girlfränds Rosa, Malin och Hanna. Som jag har längtat! Jag återvänder till vår lilla etta på söndags natt/måndag morgon men då har Daniel och Christian tyvärr åkt så vi kommer bara vara 6 personer på 25 kvm tills på tisdag. Men där det finns hjärterum finns det stjärterum!


Förresten, den 4 juni kommer jag befinna mig i GBG med mina vapendragare Hanna och Malin framför en scen med Herr H. på. Livet känns rätt okej ändå. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0