This piece of poetry is ment to do harm

Hej bloggen!

Jag lever och trots att det kan vara svårt att tro håller jag på att utveckla något meningsfullt kring min vardag. Statsvetenskapen har kommit igång ordentligt nu så jag spenderar en hel del tid på att ta mig igenom kurslitteraturen. Till att börja med kändes det hopplöst men nu har jag kommit in i det och tycker inte längre att engelskan är så svår, bara man har tyda.se med sig löser sig allt. Vi blev igår uppdelade i grupper på seminariet som vi ska jobba inom men arbetet som ska skrivas på denne delkursen. "Är globaliseringens effekter mer positiva än negativa?" är frågeställning vi ska arbeta med så det blir nog intressant. I gruppen är vi fyra stycka var av en är väldigt insatt i frågor kring miljö, en annan håller på att utbilda sig till grymnasielärare och hennes huvudämnen är miljö-någonting och alla är givetvis intresserade av statsvetenskap så det känns som att det kommer bli väldigt intressant och givande. Det känns som att jag har hamnat på rätt plats om man säger så. Resten av klassen är också bra, alla är jättesnälla och läraren (kallar man dem för lärare på högskola?) som vi har på den här delkursen är jättesnäll heter Scott och kommer från Scotland så han föreläser på engelska. Varje gång har säger något dör jag lite grann- det är så vackert och jag kommer utsökt att tänka på Brave Heart. "FREEEEEEEEEEEEEEEEEDOM"

Vad händer mer då? Jo igår var jag på introduktion för My Academy och skrev även kontrakt så nu väntar jag bara på att få mina uppdrag tilldelade mig så är det bara att hoppa på tåget sen. Personalen där är hur snälla och hjälpsamma som helst, lönen är jättebra och de har så många regler som är till fördel för de anställda så det känns verkligen jättebra. Jag har ett jobb som jag (förhoppningsvis) kommer älska, bra lön, super bra chefer, hur bra arbetsvillkor som helst och möjlighet att arbeta hur mycket/lite jag vill, och när jag vill, bara jag har två uppdrag/vecka som är på två timmar var och arbetar på de tider jag kommit överens om med familjen. Om min "elev" blir sjuk och inte hör av sig i rätt tid får jag fortfarande lön. Superbra alltså!

En annan fantiastisk grej som lagts till i min vardag är att jag numera är medlem på Friskis&Svettis. Jag har dock inte köpt något gym-kort än eftersom jag var tvungen visa upp ett CSN-kort som bevis på att jag är student vilket jag inte har något eftersom jag inte ens fått några pengar från CSN än. Men jag har iallfall tre testgånger så på fredag ska jag iväg och simma. Som jag har längtat efter att få simma! Men det är nästan så att jag funderar på att strunt i stundentrabbaten och köpa vuxen annars kommer jag nog aldrig komma igång med träningen. För med CSN vet man aldrig så med min tur kanske jag får CSN-kortet i april. Men det märks. Gud får vägleda mig i den här frågan. Inshalla.

För att sätta ytterligare krydda på detta inlägg som verkar så fröken-duktigt-aktigt av sig att det nästan är pretantiöst kan jag berätta att vi numera har en säng. Jag kan ligga utsträckt åt alla håll. Behöver jag nämna att jag älsker't? Ibland är det bra att vara kort! Detta tar lätt ut att jag är så kort att jag inte når knäckebröder och eftersom vi inte har någon stol (-jag vet, det är helt stört!-) måste jag be Algot om hjälp för att få ner det.

God natt bloggen


XOXO/Nat the Brat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0