Cause the bottom is nådd

Jag är så arg och ledsen på allt hemskt som händer i världen. Det senaste är torkan i Afrika. När jag arbetade idag och var inne hos en tant gick det ett reportage om det på nyhetsmorgon med en hel del klipp på undernärda utmärglade barn. Jag tog så illa vid mig att jag gick på toaletten och grät en skvätt. Jag hatar att världen ska behöva vara så jävla orättvis, att barn ska behöva svälta bara för att de bor på fel plats och resten av världen inte gör ett uns av vad den kan för att de begränsas av vårt ekonomiska systems ramar. Jag blir också arg över min egna otillräcklighet. När tanterna på jobbet frågar vad jag vill bli när jag blir stor brukar jag svara "större" men egentligen vill jag nog bli allsmäktig för min högsta dröm är att få ett jobb där jag kan förebygga. förhindra och underlätta sådana hära situationer. Men vem fan kan göra det egentligen när resten av världen går åt ett allt mer individualiskt håll? Det suger så jävla hårt allt det här, och det kommer bara att bli värrer på grund av klimatförändringen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Ok, då var bidragsdelen inte mkt alls alltså.. Ja jag är inne på det, skulle va så gött att jobba in lite mer pengar först bara :)

2011-07-17 @ 12:09:30
URL: http://accordingtomalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0