Regnet bara öser ner

Det är helt enkelt inte meningen att jag ska få gå på boxning. Det spöregnar så jag vill inte cykla men jag vill heller inte ta bussen för det tar ännu längre tid och blir superkrångligt eftersom jag måste bort till familjen jag arbetade hos i tisdags och hämta mina nycklar eftersom Algot ska till skolan.

Dilemma:
  • Cykla totalt 1,5h timmar vilket det kommer ta fram och tillbaka om man räknar in nyckelhämtningen.
  • Åka buss 1,5 h timmar vilket det kommer ta om man räknar in nyckelhämtningen + ca 20 minuters promenad i regn för deras hus ligger långt i i bröt.
  • Skita i boxningen och få 60 kr i böter men inte behöva oro mig för att hämta mina nycklar idag och faktiskt hålla mig torr och frisk.

Varför gud har du straffat mig med dessa problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0