Min helg

Fredag
Gick up kvar över sju (!), det tidigaste jag gått upp på över en månad för jag hade klipptid halv tio, så halv tio infann jag mig på en salong ute på västra hamnen. Det är en studentsalong så det kostade bara 140 kr. Svintot rök och jag klippte page, men tyvärr ser det ut som en "feg page" men jag orkade inte säga att jag ville ha mer lutning eftersom hon fortfarande bara var en elev och jag hade redan varit där 1,5h. Med mig därifrån fick jag en sk. färgbomb, typ som hårfärg i hårinpackningsformat. Det kändes bra, röd färg släpper ju så fort!

På vägen hem bestämde jag mig för att sväng in på Myran och vilka fynd jag gjorde! Ett spar i stort sett sprak nya vans till mig fort blott 100:-, en svart fin klänning för 85:- och ett par nya kängor till Algot för den blygsamma summan 400:-. När jag köade försökte en tant tränga sig före men jag stod på mig och höll min plats men när jag sen skulle betala kom två karlar med en säng och trängde sig före. Jag kände att jag låg i underläge och lät dem hållas.

Resten av dagen regnade det, jag hade ångest över att Harry Potter-boken var urläst och grät av ångest, sorg och lycka. Hon kan att hon där där J.K Rowling.

Lördag
Eftersom Algot är en sån utomhus människa drog jag med honom på en trip till nationalparken Skäralid. Det är ett område skog och en sprickdal från när inlandsisen drog fram. Mycket vacket! Det var att nåt annat än Mana dä! Sträckan vi gick var 7,4 km lång och uppskattad tid var 4h men vi kom runt på strax 3. Ni som känner mig vet att jag är klumpig och har svaga fotleder men jag kan säga att igår överträffade jag mig själv och bjöd gudarna på en syn som heter duga! Cirka en kilometer av sträckan var bara sten (bild finns att skåda i tidigare inlägg) och jag tog mig fram, smidig som en skadeskjuten antilop dock, men jag gjorde det. Innan vi påbörjade hemresan köpte jag en kopp kaffe för 22 kr (GI-utbudet var inte så stor om man säger så) och Algot en Calippo cola.

Söndag
Vaknade vid tio och var makabert trött. Har släpat mig genom dagen men åtminstinde lyckats diska, läsa, vart ute och gått och köpt tågbiljetter så på torsdag 22.00 anländer jag till Karlstad och lämnar stan lika snabbat som jag kom lördag 13.10. Känns inte så superkul att spendera cirka 14 timmar på tåg inom loppet av tre dagar, men vad gör man inte för jobbet. Eller ja, the future jobb da.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0