The Notting Hill Carneval

Idag har varit en händelserik dag. Jag har gått i affärer, och vart på the Notting Hill carneval. Jag gick konstant mellan två och halv åtta typ. Mina fötter känns som bly.

Willesden Green heter områder där och bor och min tunnebane station.

Tänkte bjuda på en bild på mig så att ni vet att jag lever. Väskan köpte jag idag på en jätte bra second-hand affär (dit ska vi gå Malin!), Rokit. Den är jättebra, den rymmer allt jag behöver ha med mig: plånbok, kamera, vattenflaska och paraply, för paraly kan man inte gå någonstans utan i London för man vet aldrig om det kommer bli regn.
Jag köpte ett nytt paraply idag, det är jättefint; rött med vita prickar. Mannen jag köpte det av var jätte trevlig och pratglad. Han var en sån där som tror att vi har isbjörnar runt hörnet och när jag sa att vädret är som här fast lite mindre regn men att vintrarna är kallare och mer snörika trodde han mig nästan inte. "But Sweden is very cold?!". Haha.

Jag måste bara få berätta en annan grej som hände tidigare under veckan på uppropet innan lektionen började. Läraren satt och försökte komma ihåg vem som var vilken och vart vi kom ifrån. I min klass går det en rysk tjej som är lång, blond och blåögd och läraren sa att hon såg mer svensk än ryskt ut. Sen kollade han på mig och sa "but you are the Swedish girl" och hela klassen bryter ihop. Att alla svenskar är blonda och blåögda och lever i ett polariskt klimat är tydligen något som man fortfarande tror.


Det var så sjukt mycket människor. Jag kan inte ens beskriva vad mycket människor det var. På bilden ser man inte ens slutet på gatan eller början, och detta är endast en minimal bråkdel av alla människor och alla gator. Detta är Europas största carneval (den näst största i hela världen) så människor kommer från hela världen för att delta. Det är från början en karibisk carneval så det är väldigt många människor från västindien och mycket musik från det området så det var roligt att få se/höra lite nya grejer.

Carnevalen är uppbyggt så att själva paraden går runt-runt ett visst område (men detta sker myyyyyyyycket långsamt eftersom det är så sjukt många människor) och på olika stället är det olika högtalar som spelar olika musik. På ett ställe där en högtalar var placerad skulle jag gå igenom och det var så trångt att det slutar med att jag hamnar mellan två macho-men som smör-dansar och inte kan ta mig därifrån. Det var fruktansvärt.

Förresten så återvände min sko från de döda: grannens hund hade tagit den. Men det gör inget för den är så otroligt underbart söt.


Kommentarer
Postat av: Skoog

Jag villllllll komma nu!

2010-08-30 @ 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0