summary

Torsdag
Algot kom. Jag och Hanna skulle gå till fiket vid stationen och ta en avskedsfika men det visade sig att de hade en yoga-kurs där så vi köpte två bakelser, var sin smoothie och gick hem till det väldigt inbjudande vardagsrummet och frossade istället. Någon form av rulltårte-kake och cheescake blev det iallfall. Muuuuums!



Fredag
Jag och Algot tog en låååång mysig sovmorgon och lagade jag engelsk frukost. Sen gick vi till the British museum, tog en fika på Starbucks där jag upptäckte att min kärlek i livet egentligen är Gingerbred Latte, åkte hem och åt pizza med Hanna. Resten av kvällen packades det, kollades på film, This is England och Anastasia, och tillslut var det dags för ett smärtsamt farväl.

Lördag
Vi vaknade nio av att strömmen gick så vi fick gå ut och fylla på den och så köpte vi lite frukost. Sen somnade vi om och sov långt in på eftermiddagen, vaknade, och stannade sen hemma hela dagen och mös, lagade mat etc.
Under kvällen sköts det en massa raketer eftersom det var Bonfire night fredag-lördag så vi tog en promenad på kvällen i Willesden och kollade på fyrverkeriena.



Söndag
Vi gick ut på lite sightseeing och gick till camden på marknad. På kvällen åt vi ute och skulle ha vart på the Social Network (God, I love that film!) men tappade lusten. Vid stationen vi åkte ifrån när vi skulle hem finns det ett Scientologceter och de skyltade om att de ville att folk skulle komma in och göra IQ- och personlighetstest. Efter noggrat övervägande bestämde vi oss för att det var roligare att pippa så vi åkte hem.

Måndag
Jag var tvungen att gå till skolan, men efter detta mötte Algot upp mig och vi gick till Natural History Museum och Science Museum. Sen irrade vi London runt efter en Gingerbred Latte.

Tisdag
Vi la oss 2.am och gick upp ca 3.30am. Tog bussen från Willesden till Earls Court sa hej då (AJ!), jag åkte hem, åt frukost, Algot ringer och säger att han missade sitt plan-det gick på måndag, åkte till skolan. Jag var i skolan. Jag åkte hem kommer upp från stationen när Algot ringet och säger att hans plan går från Heathrow, åker till Heathrow, spendear två timmar med Algot, säger hej då igen (ännu mera aj!), åkte hem, datorar, sover ensam för första gången sen jag vet inte när.

För att sammanfatta tisdagen: två smärtsamma farväl, över fyra timmars tubande och buss.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0