life is bad in itself

Tänkte att jag för en gång skulle skulle skriva ett ordentligt blogg-inlägg. Som alla redan vet så är Hanna "Pingvinän" Göransson i London nu, och det kan inte beskrivas på något bättre sätt än WONDERFUL. Vi bor i samma rum och det känns jävligt gött at få bo med någon som inte är über-petand, utan någon som är lite mer som mig; har helt enkelt insett att genier behöver inte ha ett välordnat yttre, de kompenserar det med ett välordnat inre.

Måndagen började fint med att vi låste in nycklarna i sovrummet. Jag fick den brillianta idén att låna pengar av en av tjejerna som bor här men insåg ganska snart att vi inte hade några skor, så det fick vi också lov att låna. (Mina stackars fötter säger jag bara). Som grädde på moset var det världens kö till biljettluckan, för vi var så klart tvungen att betala för tuben också eftersom allt utom det vi hade på oss var inne i rummet. Men allt löste sig fint, Hanna kom till skolan i tid och jag med.

Denna vecka har jag börjat i en ny klass (igen). Förra veckan var det kursstart för Cambridge-exam-course och det sög så jävla hårt. Den var som att vara tillbaka på alla olidliga engelska-lektioner i Sverige, och för att späda på den känslan var sex av tio i klassen svenskan. Nej fy fan tyckte jag och bytte tillbaka till en vanlig engelsk-kurs och eftersom jag är en sådan duktig student har jag till och med flyttat upp en nivå från upper-intermediate till advanced. Tror ni att det gav mig en självförtroende-kick eller? Yes it did...

Jag funderar på vad jag ska ta mig till med mitt framtida liv. Jag tror nämligen att jag pluggade skiten ur mig under gymnasiet så det finns förmodligen inget krut kvar till framtida studier. Att flytta till Nya Zeeland och valla får skulle inte vara helt dumt. Jag är iallfall inte motiverad för universitet till våren och jag vill inte jobba med de jobb jag kan få för det är för tråkigt, åtminstonde i Sverige. Jag tror att jag kanske ska försöka hitta någon 15 hp kurs eller två 7,5 hp kurser och åka utomlands igen i mars till juni-juli någon gång. Jag vill läsa spanska eller jobba som volontär på ett EVS-program som betalar allt åt dig: mat, boende, resor och fickpengar! Och det de fleska jobbar med är samhällsvetenskapliga-frågor eller ekologiska-frågor förknippat med fred. Det är som gjort för mig!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men ska du uppdatera nåt mer i år elllerrrrrrr???

2010-10-14 @ 00:37:16
URL: http://osiita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0