And maybe I won't feel this way in ten years but all I know is that I want to hold you in my arms tonight


Hon låg på gatan med rymdskeppen sände meddelanden genom atmosfären. Hon skär sig i handleden i solskenet för hon säger att hon redan sett Spanien. Och världen förtjänar inte dig.
För du är det finaste jag vet.



Skyll dig själv ingenting händer här men det gör ingenting om dina händer är här skyll dig själv, för folk vill gärna lära känna dig men nej, för jag har inte sett nån som dig än... Vi är förlorare, vi två, sen vi var 17 år och dom säger bla, bla, bla, bla du fattar ingenting och du svarar cha, cha, cha, cha ni får mig vart ni vill

Du var full och jag var full i aprilsolen du är den sortens flicka jag gillar för du är tom och jag är tom
Egentligen älskar du inte mig och egentligen är det okej med mig för jag älskar ingen alls sånt där är slöseri med tid men du slösar vi bort våra liv
Jag var ingen du var aprilhimlen
Som jag minns den... och som jag minns dig...


Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig, alla talar om dig Hurricane

The great teenage depression our domestic civil war and I think back you were the one to pull me through what it comes down to is you are the one who truly understands, wherever you go I hope that you know that I'm at your command and I will always be your soldier I'll be marching by your side  I'm not deserting I'll be there for you oh please please believe in this oath of allegiance oh, I will be strong for you I will belong to you carry you, bleed for you run for miles






För det är så jag säger det till dig, du är det finaste jag vet. Det kan ta slut imorn eller hålla på för alltid ibland är det så.  Förlora mig och känslorna faller fritt på midnattsgatorna för vem skulle bry sig om våra hjärna blev förstörda? Men allt det här vänder sig in i mig. Och du är det finaste jag vet när allt annat är falskt och fel.



No nothing can change us, no nothing can keep us from falling, from falling


Jag vill se dom där skyarna igen jag vill försöka igen. Den här gången, den här gången kanske världen förstår oss.
Rockenroll blåa ögon- igen.


Du säger att kärlek aldrig var till för dig och att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen. Du säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig. Och varje moln är trasigt du räknar allt sorgligt natten lågn, och hon du älskade en gång och kanske älskar än. Spelar det nån roll? Nej kanske ingen, kanske allt egentligen.
Du säger "har du tändstickor"?
- Ja tillräcklig om du vill bränna ner Stockholm.
"Och har du vin och sprit"? 
- Så att det räcker för att få hela fjärden full av sorger.

För sent för Edelweiss.



Jag älskar dig Malin Stina Skoog. Du har en sån enormt stor plats i mitt hjärta och det kommer du alltid ha. Tillsammans med dig har jag så måna osalgbara minnen och jag vet att det kommer bli fler. Det är inte alla som får uppleva livslång kärlek men det vet jag att jag kommer få för jag har dig, och människor som dig släpper man hållet fast vid dem tills döden, om man ens släpper taget då. Jag suger på att förmedla känslor och det jag vill säga kanske inte riktigt når fram så Jocke Berg får avsluta detta blogg-inlägg dedikerat åt en bästa vän;  "Håll ditt huvud högt för jag älskar allt du gör". Alla borde ha en vän som du, världen skulle vara en så mycket ljusare plats då.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0