Flyttpacka och röka på

Nu kommer det lite personliga tankar från Nat the Brat här. Jag håller just nu på att packa ihop mina saker i lägenheten eftersom jag i morgon beger mig till Värmlandsskogarna för att översomra där. Skulle skriva att jag flyttar men jag ser det hellre som att jag är på ett långvarigt besök. Hagfors är inte speciellt hemma för mig, mer en plats som kan vara kul att besöka 3 gånger om året. Hehe. Men nu ska jag i alla fall bo där i sommar eftersom jag fått sommarjobb på Karlstads hemtjänst 8 veckor. Kommer bli gött när lönen kommer. Nästa anhalt blir Norge drygt ett halvår för att tjäna ytterligare lite pengar och sen ska jag bege mig ut på äventyr. Nya Zeeland är bestämt och om inte så bestämmer jag det nu. Så nu är det bestämt. Fast det kommer bli fler platser, jag ska se hela världen innan jag börjar plugga på riktigt vilket kommer ta minst ett år, men säkert två. Är sjukt skoltrött så lyckoruset när jag skickade in den sista hemtentan idag var utan gränser.

Annars händer inte så mycket i mitt liv. Känns rätt tomt och innehållslöst. Jag känner mig inte speciellt självuppfylld utan glider mest omkring mellan oproduktivitet och ihålighet och väntar på att nåt ska hända som ger mig lite tillfreställelse. Helst ska jag väl bekanta mig med en tänkare eller nåt som vill sitta uppe hela nätterna och dricka rödvin och röka cigariller och prata om livets mysterium, dess orättvisor och om allt ont här i världen. Vrida och vända på vartenda problem och perspektiv tills det blir så urvattnat att ämnet inte ens längre är värt att nämna. Någon som brinner och engagerar, inspirerar och inger hopp. Jag kanske ska börja lobba för en legalisering av hasch, glida runt i en ständig drogdimma. Uppmuntrande. Så roligt är mitt liv just nu alltså.

Förövrigt har jag satt rekord i PMS: två veckor innan bägaren rann över så att säga. Allt eftersom min mens återhämtar sig från jag-vet-inte-vad blir mina PMS perioder bara hemskare. Jag känner mig som draken i Shrek innan hon blir snäll. Det kommer säkert sluta med att jag måste äta medicin mot PMS. Vem annars liksom. Jag har redan haft allt möjliga åkommor se en till till samlingen för nog inget skillnad. Bring it on bitch!

Idag när jag cyklade runt och skulle sätta upp annonser på mig cykel fick jag punktering på bakhjulter. Ödets ironi? Karma? Är det för allt godis jag snattade eller matteprovet jag fuskade på 8:an? Eller för att jag drack rusdrycker som minderårig? Why?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0