OBEKVÄM OCH DUM

Allt för många gånger genom mina skolår har jag fått höra från folk att de trodde att jag var ointelligen, dum, hade miljoners IG eller sög i nåt ämne (och lika många gånger blev de överbevisade). Jag har aldrig riktigt förstått vad jag gör som får folk att tro detta om mig, men nu tror jag att jag har svaret.

När jag var i London var vi på Science Museum med klassen. Jag hamnade ensam med min lärare framför en vägg med en massa bilder på olika ultrljud. Situationen gjorde mig jätte obekväm eftersom jag inte visste vad jag skulle säga så detta slapp ut ur min mun:

- What're these thing?
- Ultrasounds.
- Oh really? What kind of ultrasounds?
- Human.
- Oh, it dosen't look lite that.
- ...

Ja, om jag säger sånt här varje gång jag känner mig obekväm och inte vet vad jag ska säga så är nog inte fördomarna mot mig helt obefogade ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0