at the worlds end

"Den nya klimatpolitiken kommer till utryck i de två propositionerna "En sammanhållen klimat- och energipolitik" som antogs av riksdagen i juni 2009. Riksdagen beslutade att målet för de svenska utsläppen av växthusgaser, från verksamheter som inte ingår i systemet för handel med utsläppsrätter, ska vara en minskning med 40 procent till år 2020 jämfört med 1990. Tre handlingsplaner föreslås med syfte att nå en fossiloberoende transportsektor, främja förnybar energi och skapa förutsättningar för ytterligare energieffektivisering.

Förutom utsläppsmål för växthusgaser till 2020 föreslår regeringen mål och strategier om att:

  • halva Sveriges energianvändning år 2020 ska komma från förnybara energikällor
  • Sverige år 2030 ska ha en fordonsflotta som är oberoende av fossil energi
  • Sveriges nettoutsläpp av växthusgaser vid mitten av detta sekel ska vara noll
  • 20 procent effektivare energianvändning år 2020
  • 10 procent förnybar energi i transportsektorn 2020."

Det är inte nog, det går för långsamt. Jag känner mig som världens sämsta människa i världens sämsta värld med världens sämsta politiker. Jag ser fram emot när jag kommer sitta med mina svätande barnbarn i mina armar och säga: förlåt, det var inte meningen att det skulle bli så här men folk ville inte lyssna.

Detta är precis samma trend som man sett bland utdöende kulturer. Vi är mitt inne i en massutrotning men är okapabla att se det. Att ge upp vardagslyxen finns inte i våra jävla skallar. SHOPPASHOPPASHOPPA LIVET BEROR AV KLÄDER, FLYGA KORS OCH TVÄRS FÖR VAD FAN GÖR DET OM ALLT GÅR OM SKIT SÅ LÄNGE JAG FÅR HA LITE KUL NU, ÄTA SÅ MYCKET KÖTT DET BARA GÅR FÖR VAD FAN HAR DET MED KLIMATET ATT GÖRA OCH VARFÖR INTE SKITA I ATT ÅTERVINNA, DET ÄR JU JOBBIG.

Panik, hyckleri och självkritik. Vill så mycket, kan göra så lite,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0