Åldern tar ut sin rätt

Tjänare bloggen! Jag åkte till Algot igår och sov där i natt så hela för- och eftermiddagen har jag spenderat i min favorit stuga i min favoritskog hos min favoritmänniska. Mysigt. Jag tog mig till och med dit med buss igår vilken fick mig att känna mig grön och skön. Höhö.

Jag tog bussen från Karlstad till Filipstad till Malmbackarna. På bussen satt det två tanter som klagade på hemtjänsten: allt hade blivit så mycket sämre, personalen numera var dum i huvudet och snodde både smycken och tabletter men värst av allt var de outbildade ungdomarna. Ja usch för dom. Kunde inte låte bli att säga att jag var en sån ungdom (vi har liksom bara tre på bussen och vi satt längst fram så det var inte som att jag skrek från bakre delen av bussen). De verkade tycka att den faktan var lite jobbig så de gav sig på politikerna och pengafördelningen istället. Hehe, kände nästan för att säga att jag satt i kommunstyrelsen någonstans och hade hand om ekonomin men kände att det var att gå för långt. Bäst att hålla sig till sanningen!

Förävrigt har jag fått frågan på jobbet (av två olika från personalen!) om jag är gift Broquist och om jag har några barn och på bibloiteket idag fick jag frågan om jag verkligen var Natalie född 91 när de skulle leta upp mig i datorn. Det måste vara rynkorna och åderbrocken. Plus att jag har fått problem med ryggen, höfterna (!), en fot och ett knä. Så måste det vara, min haltande gång och röd-blå-randiga ben och veckade ögonvrår avslöjar mig! Min ungdom kommer aldrig igen...


Kommentarer
Postat av: Rosa

OH MY GOD

2011-06-14 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0