Mitt jobb

Jag har för första gången i mitt liv ett riktigt jobb! Och jag älskar det! Inte bara att jag har ett jobb, utan jobbet i sig också. Jag ska jobba för Karlstads hemtjänst och börjar på riktigt den 20 juni men har haft tre gå-bredvid-dagar nu och det har vart kul som attan. De flesta läser som detta  undrar säkert hur jag kan tycka att det är kul att "torka bajs" som nog är det första de flesta tänker på när de hör ordet hemtjänst. Men det roliga överväger de mindre roliga detaljerna för att torka  rumpor är inte det enda som görs. Det känns bra att ha ett jobb där jag gör skillnad, även om det inte är för kollektivet utan för den enskilde individen. De flesta vårdtagare är så snälla och blir så glada när man kommer och personalen är också jätte snälla. Plus att det är ett jävligt effektivt tidsfördriv och hjälper mig att sova: efter två dagar bredvid avslutade jag med 14 timmars sömn. Jag tror inte jag har sovit så länge sen jag kom hem från festival senast. Haha. I loooove my job!

Kommentarer
Postat av: Råsis

Underbart att höra!

2011-06-09 @ 16:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0